.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استقبال فرح آبادی ها از پیاده روی خانوادگی

یکی از استثنائی ترین استقبال های عمومی از بزرگترین همایش همگانی پیاده روی خانوادگی ساحلی توسط شهروندان فرح آبادی و اهالی روستاهای همجوار و نیز فرح آبادی های مقیم ساری در روز جمعه مورخه ۲۰/۱۲/۸۹ در سواحل دل انگیز فرح آباد به نمایش درآمد.

در این همایش بزرگ که از حسینیه ارشاد فرح آباد آغاز شده و تا ساحل فرح آباد به مسافت ۳ کیلومتر به انجام رسید، شاید برای اولین بار بود که یکی از بزرگترین همدلی های عمومی با حضور همه اقشار اعم زن و مرد و خردسال و نوجوان و بزرگسال با تنوع کامل شغلی و تحصیلی بدون هیچ پرهیزی ملاحظه شد و مردم تمام لحظات این ساعات نشاط انگیز و فرح بخش را با شادی و تراوت مثال زدنی سپری کردند.

شور و اشتیاق وصف ناپذیر مردم در ساعات اولیه صبح روز جمعه و خوش و بش های صمیمانه ای که با هم انجام می دادند و تجدید دیدار هم زادگاهی هایی که مدتها همدیگر را ندیده بودند، یک روز خوب و بیادماندنی را در اذهان و الفاظ تداعی می کرد که طبعاً خوشایندی آن را تنها می توان حس کرد و در بیان نخواهد گنجید!

پیاده روی همگانی خانوادگی با استقبال رو به تزاید خانواده ها آغاز شد و در یکی از نقاط عطف مسیر یعنی جلوی پاسگاه انتظامی اقدام به توذیع کارتهای قرعه کشی شد که البته بخاطر کم بودن باجه های توزیع کمی با فشردگی و معطلی افراد مواجه گردید، اما شدت جمعیت نشان از استقبالی گسترده می داد!

باورکردنی نبود زمانی که هنوز بخش قابل توجهی از اهالی در ابتدای راه بودند، بخش دیگر در حال رسیدن به مقصد بوده و اتصال مبداء و مقصد در یک مسافت ۳ کیلومتری خود از کثرت استقبالی حکایت می کند که طبعاً برای یک منطقه ساحلی، جمعیتی استثناء تلقی می گردد که شاید خلق دوباره آن برای سایر مناطق کمی دور از ذهن بنظر برسد!


پس از حدود یک ساعت و نیم پیاده روی پرشور و هیجان و بسیار با نشاط شهروندان در سالم ترین نوع تفریح عمومی، تقریباً همه شرکت کنندگان به مقصد یعنی ساحل دریا که تحقیقاً یکی از زیباترین منظره ها و چشم اندازهای پیاده روی خانوادگی کشور را رقم می زد، رسیدند و همه چیز برای شروع مراسم پایانی در محل جایگاه که از قبل بنا شده بود، مهیا گردید.

این همایش که در اصل ترکیبی از ورزش و جنگ شادی و استقبال از ایام نوروز بود، با میدان داری تکنیکی و پر فراز و فرود رزمی کاران منطقه، هنرنمائی های جذاب آقای سیدکاظم حسینی معروف به آقا نوروز و نقش مکمل ایشان یعنی آقای مهیار بریمانی که یکی از پرجاذبه ترین نمایش های خود را به اجرا در آورده بودند و همینطور با حضور و هنرافشانی دل انگیز خواننده محبوب مازندرانی ها یعنی آقای اسماعیل عبدی که با اجرای چندین ترانه، گرم ترین استقبال و همراهی مردم را متوجه خود کرده بود، به یکی از بهترین مراسمی تبدیل شد که قطعاً تا سالها از یاد مردم قدرشناس و صمیمی فرح آباد و همه مدعوین پاک نخواهد شد!

البته اگر چه حضور و سخنان کوتاه جناب آقای مهندس زارعی فرماندار همیشه در صحنه شهرستان ساری و نیز آقای مهندس رضایی فرح آبادی ریاست محترم شورای اسلامی شهر ساری که از افتخارات فرح آباد می باشد، و ریاست تربیت بدنی شهرستان ساری و دیگر مسئولین و فرهیختگان شهر ساری با اجرای بسیار قشنگ و مسلط آقای قلی زاده بر رونق این همایش افزود، اما تردید نباید کرد که برگ برنده این همایش استقبال هزاران نفری مردم آنهم با لباس و کفش ورزشی از این همایش بود که چشم های همه ناظران و بخصوص اکیپ های اعزامی صدا و سیمای مازندران را به خود خیره کرده بود!

نکته جالب توجه این مراسم همت و کار مضاعف همه توانمندان فرح آباد برای کمک به شورای اسلامی و شورای ورزشی فرح آباد است که دست اندرکاران اصلی این همایش بوده اند و حقیقتاً هم سنگ تمام گذاشته و طی فعالیت های شبانه روزی در دو هفته، تدارکات زیادی را برای تعالی بخشی کمی و کیفی این همایش فراهم کرده بودند.

تهیه بنرهای رنگی و بزرگ از آثار تاریخی، پارچه نوشته های تبلیغی و خیرمقدم، کارت دعوت های بسیار نفیس، تراکت ها و پوسترهای بزرگ رنگی از جاذبه های تاریخی و اقلیمی فرح آباد، احداث جایگاه مراسم ، هماهنگی با گروههای رزمی، هنری و موسیقی و نیز دعوت از مسئولین و هماهنگی با صدا و سیما و منابع طبیعی به مناسبت هفته درختکاری و لزوم کاشت نهال از فرح آباد تا ساحل و دهها برنامه ریز و درشت دیگر، رئوس فعالیتهای انجام گرفته را تشکیل می دهند!

آنچه که در طول مراسم بسیار جلب توجه می کرد، جاذبه های فوق العاده تاریخی و گردشگری فرح آباد بود که از این مراسم یک رویای بهشتی ساخته بود و دائماً تیتراژ"فرح آباد بهشت گمشده" در ذهن من موج می زد و بسیار حیقم می آمد که فرح آبا به چه جرمی مورد بی مهری و کم ملاطفتی برخی از مدیران قرار می گیرد و تا این حد باید محروم و فاقد امکانات و بودجه و طرحهای عمرانی و غیره باقی مانده و اعلم تاسیس بخش آن هم دچار این همه تاخیر بی توجیه گردد.

اما از هر چه بگذریم، نمی توان کتمان کرد که پرالتهاب ترین بخش این همایش بزرگ به قرعه کشی و اهدای جوایز مربوط می گردد که با دو برابر شدن تعداد جوایز در هر زمینه، عده زیادی از حضار به برنده شدن خود امیدوار شدند که همینطور هم شد و قریب به ۱۰۰ نفر به جوایز ریز و درشت مورد انتظار خود رسیدند.

شش کمک هزینه سفرهای معنوی به کربلا، سوریه و مشهد، شش سکه ربع بهار آزادی، نه دوچرخه لوکس، بیست و پنج تخته پتوی لطیف، بیست و پنج دست لباس گرمکن ورزشی و جوایز دیگر ذائقه شرکت کنندگان در این همایش را شریرن تر کرده بود که البته جا دارد از اقدام خداپسندانه برخی از برندگان که جوایز خود را به تهیدستان اهداء کردند، نیز تجلیل نمود.

این همایش از ساعت ۸ صبح آغاز شد، رسماً تا ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه ادامه یافت که در پایان، ملاحظه ازدحام خودروها و پیاده هایی که با شادمانی این مسافت ۳ کیلومتری را پیاده برمی گشتند، بسیار جالب جلوه می کرد و نشان می داد که مردم نه تنها خسته نشدند، بلکه برای استقبال از نوروز انرژی هم گرفته و سال ۹۰ را با زیباترین خاطره ها خواهند آغازید.

در پایان حقیر هم که در این همایش حضور داشتم جا دارد از یکایک دست اندرکاران اجرائی و حامیان مالی و معنوی تشکر نموده و به همه آنها و ترجیحاً از اکیپ های اعزامی صدا و سیما و مشخصاً جناب آقای مهندس حمیدی مدیرکل محترم و آقایان فلاح و دارابی معاونین محترم سیما و صدا و نیز آقای قربانی مسئول محترم تولید سیما و سایر گروههای اعزامی از گروه ورزش، گروه اجتماعی(نگاه پنج) و گروه خبر و نیز بچه های رادیو، خسته نباشید و دست مریزاد عرض نمایم.

صادقعلی رنجبر-عضو هیئت علمی دانشگاه


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.071 seconds.